IMAGINATION PROJECT ( HAYAL GÜCÜ PROJESİ)


Şehit Ufuk Baysan ilkokulu olarak E-Twinning projeleri kapsamında, Imaginatıon Project (Hayal Gücü Projesi) adlı E-Twinning Projesi ikinci dönem boyunca uygulanmıştır. Proje ortağı 2/C sınıfı öğretmeni Reyhan SADIÇ, yapılan çalışmaların öğrenci ve velilerimizi heyecanlandırdığını ve keyifli bir dönem geçirdiklerini ifade etmiştir. Proje çalışma bilincinin çocuklarda farklı düşünme, hayal kurma, sınırlarını zorlama ve farklı okullarla iletişim kurma konusunda öz güven geliştirme gibi beceriler kattığını belirtmiştir. Proje ortaklarımız; Türkiye, Polonya ve Arabistan olmak üzere 3 farklı ülke ile iş birliği yapılmış olup, yabancı dil kullanımının önemi çocuklara hissettirilmiştir. Projemizin genel amaçları şu şekildedir:
Zihinsel becerileri geliştirme kapsamında hazırlanan bu proje, çocukların yenilikçi düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Çocuklara hayal gücünün yanı sıra Web0.2 araçları uygulamalı olarak tanıtılmakta ve yenilikçi düşünce ile günlük hayatta kullanmaları teşvik edilmektedir. Öğrenciler hayal gücü sayesinde gerçekliğin sınırlarını zorlayabilir, farklı senaryolar düşünebilir ve hayallerini gerçekleştirmeye daha istekli olabilirler. Hayal gücünü geliştirmenin bir diğer önemli kısmı ise dikkatimizi odaklamamıza yardımcı olmasıdır. Teknolojinin bu kadar yaygın olduğu günümüzün hızlı temposunda çocuklar bilgi bombardımanına maruz kalmaktadır. Bu durum dikkat eksikliği sorunlarına ve zihinsel sorunlara yol açmaktadır. Okulumuzda ve projeye dahil edilen diğer okullarda hayal gücünü kullanarak hem çocukların yenilikçi düşünmesini sağlamak hem de bu tür sorunları ortadan kaldırmak veya en aza indirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca bilinçli bireyler yetiştirmek için e-güvenlik eğitimleri de verilmektedir.
IMAGINATION PROJECT
As Şehit Ufuk Baysan Primary School, within the scope of E-Twinning projects, the E-Twinning Project called Imagination Project was completed during the second term. Project partner 2/C class teacher Reyhan SADIÇ stated that the students and parents were excited and had an enjoyable term. She stated that the project work awareness provides children with skills such as thinking differently, imagining, pushing the boundaries and developing self-confidence in communicating with different schools. Our project partners; 3 different countries, Turkey, Poland and Arabia, have been cooperated with and the importance of foreign languages has been felt to the limits. The general objectives of our project are as follows:
This project, prepared within the scope of developing mental skills, is designed to develop children's innovative thinking, creativity and problem-solving skills. In addition to imagination, children are introduced to Web0.2 tools in practice and encouraged to use them in daily life with innovative thinking. Thanks to imagination, students can push the boundaries of reality, think of different scenarios and be more willing to realize their dreams. Another important part of developing imagination is that it helps us focus our attention. In today's fast pace, when technology is so widespread, children are exposed to information bombardment. This situation causes attention deficit problems and mental problems. The aim is to use imagination in our school and other schools included in the project to both enable children to think innovatively and to eliminate or minimize such problems. In addition, it also provides e-security training to raise conscious individuals. The project and curriculum are integrated with each other. During the project process, communication was established with the partners via zoom and teams.



